سوله سبک
نوشته شده توسط : حامد نظرزاده

سوله سبک

 

سوله صنعتی یا هر سوله ای که سقف آن به صورت شیب دار ساخته می شود؛ به این دلیل که وزن کمتری نسبت به سایر سازه ها دارند، از انواع سوله سبک هستند. سوله سبک در بسیاری از موارد به کار گرفته می شود و مخصوصا مناسب سازه هایی است که نیاز به دهانه بزرگ دارند. مانند نمایشگاه های اتومبیل ، کارخانه ها ، سالن های ورزشی و …

یکی از دلایل مهمی که از سوله صنعتی به اسم سوله سبک نام می برند، این است که این سوله ها فقط اسکلت هستند و برای پوشش دیواره ها می توان از هر نوع پوششی با توجه به کاربری سوله مانند آجر ، بلوک ، ساندویچ پانل و … بهره برد. همچنین برای پوشش سقف سوله نیز می توان از ورق های سبک استفاده کرد.

سوله سبک

مزایای سوله سبک

سوله سبک صنعتی مزایای زیادی دارد که یکی از آنها همان سبک بودن آن است. از مزایای دیگر سوله سبک صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوله سبک صنعتی سرعت نصب بالاتری دارد؛ چرا که در نصب آن از جوشکاری استفاده نشده و اتصالات از طریق پیچ و مهره انجام می گیرد.
  • سوله سبک صنعتی به دلیل مصرف آهن کمتر نسبت به بسیاری از سوله های دیگر مقرون به صرفه تر می باشد.
  • دیواره ها و اسکلت سوله سبک صنعتی در صورت نیاز مانند نمایشگاه های موقت می تواند باز و بسته شود و حتی برخی از آنها را از نقطه ای به نقطه دیگر جابجا نمود.
  • سوله سبک صنعتی در برابر باد ، باران ، برف و زلزله مقام است.
  • عرض دهانه سوله سبک صنعتی را می توان از 5 تا 60 متر اجرا نمود در صورتی که در سایر سوله ها کمتر از این مقدار است.
  • در نصب سوله سبک صنعتی به راحتی می توان از جرثقیل سقفی استفاده نمود.
  • نمای سوله سبک صنعتی را می توان با توجه به اشکال هندسی مختلف به شکل های متنوعی طراحی کرد.

سوله سبک مرغداری

یکی از کاربری هایی که می توان در آن از سوله سبک استفاده نمود، سوله سبک مرغداری می باشد. سوله سبک مرغداری باید دهانه ای بزرگ داشته باشد تا استفاده از ماشین آلات پرورش طیور در این سوله به راحتی صورت گیرد. همچنین سیستم تهویه یکی از فاکتورهای مهم در ساخت سوله سبک مرغداری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابعاد استاندارد سوله سبک مرغداری معمولا حداقل 75 متر طول و 12 متر عرض دارد. اندازه ی دیواره های سوله حداقل 2.5 متر و ارتفاع نوک سقف سوله حداقل 3 متر می باشد.

سوله سبک مرغداری

سوله سبک دامداری

سوله سبک دامداری نیز از کاربردهای فراروان سوله صنعتی است که شرایط ساخت مخصوص به خود را دارد. در هنگام ساخت سوله دامداری باید به نکاتی از قبیل شرایط جغرافیایی محل دامداری ، سردخانه ، انبارهای خوراک دام ، سالن کشتارگاه ، سالن های پاستوریزه کردن شیر و … توجه نمود.

سوله سبک دامداری

سوله سبک دست دوم

در بسیاری از موارد می توان از سوله سبک دست دوم جهت صرفه جویی در هزینه ها استفاده نمود. سوله سبک دست دوم به صورت پیش فرض ساخته شده و آماده تحویل و نصب است و نسبت به سوله ای که طبق نیاز مشتری ساخته می شود مزایا و معایبی دارد. از مزایای سوله سبک دست دوم می توان صرفه جویی در هزینه و زمان را نام برد و از معایب آن نیز عدم کارایی لازم نسبت به سوله نو می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: